Jau dabar gali išbandyti visai NEMOKAMAI. Spausk nuorodą ir registruokis į nemokamą apsilankymą!

Sveikas ilgaamžiškumas

Tapimas seneliais parodo, kad tampate išmintingesniais, truputį senesniais. Bet tai nereiškia, kad
kažkas pasikeičia jūsų organizme. Senėjimas yra nesustabdomas procesas, visi žmonės keičiasi.
Jums nereikia laukti, kol tapsite seneliais, kad pradėtumėte sveikai maitintis. Netgi, žmonės nuo
20-30 metų pradeda jausti senėjimo pasekmės (padidėjęs svoris, plaukų netekimas, energijos
pertekliaus sumažėjimas, palyginus su energijos kiekiais 17-18 metų).


Pavyzdžiui:
1.Apie 20 gyvenimo metus jūsų smegenyse pradeda mažėti neuronų. Kai jums 20 metų, jūs turite
apie 100 bilijonų neutronų, tačiau metams bėgant šis skaičius mažėja. Suprastėja smegenų
funkcijos, koordinacija, atmintis.
2.Senstant pradeda mažėti plaučių tūris. Apie 40 gyvavimo metus darosi sunku kvėpuoti.
3.Sulaukus 20 metų jūsų oda pradeda senti.
Laikui bėgant kiekvienas žmogus susiduria su senėjimo problemomis. Kartais jūs jaučiatės puikiai,
bet būna dienų, kai trūksta energijos. Todėl kiekvienas gimtadienis turėtų būti puiki proga pradėti keisti
gyvenimą, tuo labiau, jei norite išlikti sveiki ir energingi visą gyvenimą.


Norint sveikai ir energingai išgyventi gyvenimą, turėtumėte pamąstyti apie sveikos gyvensenos
planą. Štai kelios sveikos gyvensenos plano idėjos:
1.Priimkite faktą, kad kai kurie dalykai negali būti pakeisti, tačiau vienus dalykus galite pakeisti.
Yra daugelis dalykų, kurių negalite pakeisti: amžiaus, genetikos ir kt. Fokusuokitės ties dalykais,
kuriuos galite pakeisti. Jeigu sveriate keletu kilogramų daugiau negu norėtumėte, galite tai pakeisti.
Susikurkite naują gyvenimo būdą, kuris propaguoja sveikatinimą. Jūs negalite pakeisti to, kad jūsų
šeimoje kažkas sirgo vėžiu, tačiau jūs galite atsisakyti alkoholio, mesti rūkyti, reguliariai tikrintis sveikatą. Jūs negalite pakeisti to, kad pavargstate greičiau, tačiau jūs galite padidinti ištvermę sportuojant.
2.Pradėkite vesti pasiekimų dienoraštį. Galvokite apie dalykus, už kuriuos esat dėkingi. Galvokite
tik apie gerus dalykus, pamirškite negatyvą.
3.Tapkite aktyvesni. Suprantama, kad su amžiumi tampate sėslesni, daugiau sėdite. Būtent tai
padaro jus senesniais. Todėl jums reikia būti aktyviems, propaguoti aktyvų gyvenimo būdą, kad
išliktumėte jauni ir energingi. Skirkite laiko vaikščiojimui, plaukimui, važinėjimuisi dviračiais,
čiuožinėjimui, kitoms smagioms veikloms.
4.Juokitės iš savęs. Juokas ne tik pagerins fizinę ir emocinę savijautą, suteiks pozityvumo ir
džiaugsmo. Juokas suteiks gyvenimui prasmę.
5.Skirkite laiko savanoriavimui. Sveikai senstant jūs galite dalintis savo patirtimi su kitais
žmonėmis. Nesvarbu, ar vis dar dirbate, ar esate išėjęs į pensiją, yra daugybė savanoriavimo būdų.
Kiekvienas turi, ką pasiūlyti,svarbu surasti savo talentus ir sugebėjimus, panaudoti juos pagalbai
kitiems. Galbūt jūs galite savanoriauti bibliotekoje, dalintis savo patirtimi su jaunuoliais. Galite
įkurti paramos fondą sunkiai pragyvenančioms šeimoms. O gal atstovauti maisto banką ir kt.
Savanoriška veikla - tai galimybė dalintis gerumu, jaustis gerai, produktyviai.

6.Bendraukite su draugais, šeima. Bendravimas su kitais žmonėmis pagerina jūsų gyvenimo
kokybę. Praleiskite laiko su šeima, draugais, juokitės, prisiminkite malonius išgyvenimus. Draugai
gali paskatinti produktyviai praleisti laiką, būti aktyvesniems. Pasistenkite per dieną pabendrauti bent
su vienu žmogumi. dar geriau, jeigu kiekvieną dieną susipažintumėte su nauju žmogumi.
Bendravimas su draugais padeda kovoti su depresija. Taip pat, nepamirškite praleisti laiko su
anūkais, vaikais, nes būtent jie padeda pamatyti pasaulį kitomis spalvomis, patirti naujų įspūdžių.


Sveikas gyvenimas yra būtinas jūsų ilgaamžiškumui. Tai būdas kontroliuoti savo gyvenimą,
džiaugtis kiekviena diena. Šiais metais bus daugybė galimybių pagerinti savo gyvenimo kokybę,
sveikatą. Su kiekvienu mažu žingsneliu - geresnio rytojaus link.