Jau dabar gali išbandyti visai NEMOKAMAI. Spausk nuorodą ir registruokis į nemokamą apsilankymą!

Trenerė Monika: subalansuota mityba

Ne vieną kartą yra tekę girdėti ar skaityti apie sveiką gyvenseną ir mitybą. Šį kartą būsiu neoriginali, tačiau pasistengsiu pačią svarbiausią informaciją apie subalansuotą mitybą pateikti trumpai ir labai aiškiai, kad visa jūsų turima informacija susidėliotų į tinkamus „stalčiukus".

Tinkamai ir gerai subalansuota mityba yra būtina, nes organizmas aprūpinamas ne tik energija, bet ir organų bei audinių statybinėmis medžiagomis.
Išskiriamos pagrindinės maisto medžiagų grupės: angliavandeniai, baltymai, riebalai, mineralinės medžiagos, vitaminai ir vanduo. Šį kartą papasakosiu plačiau apie energijos šaltinį - angliavandenius.

Angliavandeniai aprūpina kūną energija, kuri reikalinga bet kokios veiklos metu. Angliavandenių atsargos raumenyse (glikogeno) ir kepenyse santykinai nedidelės ir jos turi būti papildomos valgant maistą, kuriame gausu angliavandenių, jei jų per mažai, energijos šaltiniu tampa baltymai, kurių yra raumenyse. Jei angliavandenių yra per daug, jie paverčiami riebalais ir kaupiami riebaliniuose audiniuose. Angliavandeniai turi sudaryti apie 55% su maistu gaunamos energijos.

Angliavandeniai skirstomi į tris grupes: 

  • paprastieji, kurie yra greitai pasisavinami ( cukrus, vaisiai);
  • kompleksiniai, kurie sudaryti iš ilgų grandinių, kurios skaidomos ilgesnį laiko tarpą, lėčiau. Tokiu būdu energija organizmas yra aprūpinamas ilgesnį laiką. Jų yra avižose, bulvėse, duonoje, ryžiuose, makaronuose;
  • skaiduliniai. Daržovės, pavyzdžiui kopūstai.

Sportuojantiems žmonėms labai svarbu gauti pakankamą kiekį angliavandenių, nes šis palaiko aukštą energijos lygį esant intensyvesniam fiziniam krūviui. Angliavandeniai tausoja baltymus, nes esant jų užtektinai, iš baltymų gaunamos kalorijos panaudojamos raumenims atkurti ir augti, o ne energijai gaminti.

Kitame mano mažame straipnsyje rasite informaciją apie kitas maisto medžiagas - riebalus.

*dalis informacijos pateikiama, remiantis J.Skirius „Sporto medicina".