Jau dabar gali išbandyti visai NEMOKAMAI. Spausk nuorodą ir registruokis į nemokamą apsilankymą!

Treneris Mantvydas: populiariausių maisto papildų vartojimas: amino rūgštys, proteinas, geineriai, kreatinas ir gliutaminas

 AMINO RŪGŠTYS

Šis papildas yra pats svarbiausias kiekvieno sportininko mityboje. Vartojant prieš treniruotę ir po jos pristabdo katabolizmo procesą (katabolizmas - raumens audinio irimas) bei skatina anabolizmo procesą. Skiriamos dvi pagrindinės amino rūgščių rūšys:

1. Greito įsisąvinimo ir BCAA:

  • Pirma dozė suvartojama 20 min. prieš pradedant treniruotę; kiekis: apie 40 % visos paros normos;
  • Antra dozė suvartojama iškart po treniruotės; kiekis: apie 60 % visos paros normos. Tabletes patartina sukramtyti.
  • Ne treniruočių dienomis galima vartoti ryte, iš karto pabudus; kiekis: iki 100 % visos paros normos.

2.  Ilgo įsisavinimo:

  • Pirma dozė suvartojama 40 - 50 min. iki treniruotės pradžios; kiekis: apie 40 % visos paros normos;
  • Antra dozė  - prieš pat miegą; kiekis: apie 60 % visos paros normos.

 

PROTEINAS (BALTYMAI)

1. Greito įsisavinimo išrūgų baltymai ir izoliatai:

  • Galima vartoti iš karto atsikėlus ryte;
  • Maždaug likus 1 val. iki treniruotės pradžios;
  • Iš karto po treniruotės.

2. Ilgo įsisavinimo išrūgų baltymai su dideliu kiekiu kazeino. 

Kazeinas - tai pieno baltymas. Jis pasižymi tuo, kad yra lėtai virškinamas ir rezorbuojamas. Puikiai tinka vartoti prieš pat miegą, taip garantuojamas pastovus organizmo aprūpinimas amino rūgštimis.

 

PRODUKTAI MASĖS AUGINIMUI (angl. k.  - GEINERIAI)

Tai baltymų ir angliavandenių mišinys. Vartojamas maždaug likus 1 val. iki treniruotės pradžios ir iškart po jos. Puikiai tinka kaip maisto pakaitalas, tuo metu, kai nėra laiko tinkamai pavalgyti.

 

KREATINAS

  • Padidina jėgos ir greičio rodiklius;
  • Dalyvauja baltymo sintezėje, kuri yra atsakinga už raumens augimo procesą;
  • Padidina raumens „užpumpavimą“ treniruotės metu.

Kreatiną reikia vartoti esant tuščiam skrandžiui. Prieš tai reikia būti nevalgius bent 45 min., ir po suvartojimo negalima valgyti dar bent 45 min. Kreatiną galima vartoti kartu su amino rūgštimis ir proteinu. Su geineriu vartoti negalima.

Dozavimas: Viena dozė - 5 g (5g = 1 arbatinis šaukštelis). Kreatiną reikia vartoti kartu su gliukoze (5 g kreatino + 15 g gliukozės) arba su vynuogių sultimis.

Užkrovimo metu vartojamos 4 dozės per dieną: iškart pabudus ryte, prieš pietus, po pietų ir vakare. Užkrovimas trunka apie savaitę. Treniruočių dienomis vieną dozę reikia suvartoti iš karto po treniruotės. Po suvartojimo apie 45 min. negalima nieko valgyti. Galima vartoti kartu su amino rūgštimis ir proteinu.

Palaikymo metu vartojamos 2 dozės per dieną: pirmoji - ryte, iš karto pabudus; antroji - iš karto po treniruotės (ne treniruočių dienomis vartoti vakare).

 

GLIUTAMINAS

  • Ši amono rūgštis yra būtina vartojant stiprios sudėties papildus;
  • Užkerta kelią „raumenų ardymui“ ir sumažina raumenų sužalojimą bei skausmą;
  • Pagerina augimo hormono veiklą bei baltymų gamybą organizme;
  • Neutralizuoja pieno rūgšties deginimą jūsų organizme bei pageriną teigiamą azoto pusiausvyrą;
  • Sustiprina imuninę sistemą bei pagerina smegenų, plaučių ir kepenų veiklą.

Dozavimas: 1 dozė - 5 g. Vartojamas iš karto po treniruotės ir prieš miegą. Papildomai, siekiant geresnių rezultatų, galima vartoti ryte (pabudus) ir 10 - 20 min. iki treniruotės pradžios.